Hashtag Sportpartij

door Martijn Otten op 8 december 2014

Toen we in juni besloten Sport als ons derde speerpunt te kiezen, was ik erg verheugd. Omdat de Leidse sport dat verdient, omdat er de komende jaren veel te gebeuren staat en omdat dat binnen mijn portefeuille valt. Ik begreep toen ook dat ik hard zou moeten werken om de Leidse sportwereld nog beter te leren kennen. De hashtag sportpartij is leuk om te gebruiken, maar ik moet nog wel bewijzen dat we dat waar kunnen maken. Daarom wil ik ook op de websites regelmatig updates plaatsen over de dingen die wij als fractie doen.

Het is maar goed dat ik vandaag alleen onze fractievergadering als afspraak heb staan, want ik strompel op het moment met een lichte spierblessure door het huis. Die blessure liep ik eigenlijk gistermiddag al op bij mijn handbalwedstrijd met Heren 2 van Saturnus, maar de wedstrijdjes die we ’s avonds speelden met een geïmproviseerd PvdA-voetbalteam tegen het Jongerenwerk waren waarschijnlijk ook niet bevordelijk.

Het Sport en Jongerenwerk Leiden organiseert een Champions League toernooi tussen de verschillende wijken van Leiden. Dit gebeurt normaal gesproken op pleintjes, maar vanwege de regen en kou, werden zondagavond de wedstrijden op Het Gebouw in De Kooi afgewerkt. Tussen elke wedstrijd in speelden wij 10 minuutjes tegen het Jongerenwerk. Doordat we een beetje werden gespaard door de goed voetballende jongerenwerkers en een prachtig doelpunt van collega-raadslid Abdelhaq waren onze uitslagen bepaald niet slecht: 1-4, 3-3 en 4-2. Ik kon niet echt goed lopen, maar als keeper kon ik op mijn reflexen toch nog redelijk veel eruit houden.

Het was een drukke week geweest voor mij en de Leidse sport was uitgebreid aan bod gekomen. Op maandag hadden we in de fractie gesproken over de combinatiefunctionarissen. Er werken nu 21 van deze functionarissen in Leiden, daarvan heb ik er ondertussen 12 gesproken. Aan de hand van al hun verhalen en het evaluatierapport wilden we alvast een gedeelde visie opstellen, zodat ik me daar de komende maanden hard voor kan maken.

De dag erna hadden we voor het eerst in jaren weer een Werkgroep Sport bijeenkomst. Dit was heel zinvol. Topsportcoördinator Tjeerd Scheffer kwam vertellen over de Leidse sport en het NK Halve Marathon dat in mei naar Leiden komt. Verder heb ik wat verteld over mijn inzet voor het nieuwe zwembad en de renovatie van de IJshal, waar wij ons de afgelopen maanden hard voor hebben gemaakt. Het is altijd enorm nuttig voor een raadslid om ook alle ervaring en kennis die er binnen de PvdA is te kunnen gebruiken.

Ten slotte hebben we woensdag uitgebreid gesproken over het nieuwe zwembad. In de middag had ik zelf een gesprek met ZVL en die avond zijn we als fractie op bezoek gegaan bij het clubhuis van zwem- en waterpolovereniging LZ 1886. We willen als fractie ook enkele werkbezoeken afleggen met de hele fractie en daarbij richten we ons vooral op onze speerpunten. Vanwege de ontwikkelingen rondom het nieuwe zwembad, leek het ons het meest zinvol om te gaan spreken met de besturen van De Zijl en LZ. Dit was een erg goed gesprek over de ontwikkelingen in de watersport, hun ideeën over het nieuwe zwembad en de rol die wij daar als PvdA in kunnen spelen.

Al met al een mooi weekje Leidse sport. Natuurlijk kan ik pas echt bewijzen dat wij een sportpartij zijn als er over een paar jaar daadwerkelijk een nieuw zwembad staat. Daadwerkelijk een nieuwe sporthal staat. En daadwerkelijk de ijshal is gerenoveerd. Ik hoop in de tussentijd iedereen op de hoogte te kunnen houden over waar ik mee bezig ben en wat ik hoop te bereiken. Dan is het altijd leuk als je ziet dat jouw quotes worden opgepakt door de Het op Zondag.

foto 1

Reacties zijn gesloten.