PvdA presenteert Jeugd Elftal

door Martijn Otten op 18 juni 2015

De PvdA Leiden ondersteunt de motie van GroenLinks dat er de komende jaren een nieuw jeugdbeleid voor Leiden geschreven gaat worden. De PvdA heeft een Elftal samengesteld met elf plannen waar de gemeente jongeren de komende jaren mee kan helpen. Duo-raadslid Martijn Otten en raadslid Rald Schalkwijk overhandigden bij de raadsvergadering van 18 juni de ideeën van de PvdA aan wethouder Roos van Gelderen. “We hebben als politiek vaak de neiging om jongerenproblematiek te willen oplossen met grote gebouwen en dure professionals”, aldus Otten. “Mijn fractie heeft het afgelopen half jaar uitgebreid gesproken met vele jongeren en organisaties in de stad en daaruit zijn deze plannen gekomen.”

De PvdA wil voor jongeren van alle verschillende leeftijden aandacht vragen. Voor kinderen onder twaalf jaar willen ze huiswerkbegeleiding goedkoper maken en speeltuinen vaker open krijgen. Ook de kwaliteit van het beroepsonderwijs, het vmbo en het mbo, vindt de PvdA erg belangrijk en daar moet beter samengewerkt gaan worden met en tussen de scholen. Voor jongeren boven de 18 zijn vooral jeugdwerkloosheid en het gebrek aan goede woningen het probleem. De PvdA zal de komende maanden op al deze onderwerpen met voorstellen gaan komen.

Lees hier het hele plan.