Gelukt! Bibliotheek Merenwijk verruimt openingstijden

door Merenwijk op 4 april 2017

Twee jaar geleden dreigde de bibliotheek in de Merenwijk te verdwijnen. Maar de bewoners kwamen in actie om de dreigende sluiting tegen te gaan: ze startten een petitie. Ondertussen zat de gemeenteraad ook niet stil: een meerderheid van de raad (VVD, D66, SP en PvdA) steunde het voorstel van toenmalig cultuurwoordvoerder Erica Linger om de bibliotheek open te houden.

Met als bonus vanochtend: Want vandaag was de aftrap van de verruimde openingstijden van de bibliotheek. Vanaf heden is BplusC Merenwijk twee ochtenden in de week extra open. Martijn Otten en ik waren bij de feestelijke ochtend die BplusC organiseerde in de Merenwijk. Wat opviel: de grote opkomst van bewoners van de Merenwijk, het enthousiasme om met elkaar te werken aan een moderne bibliotheek en de blijdschap dat de bibliotheek behouden is gebleven.

De wijkvereniging zorgt voor vrijwilligers in de bibliotheek en er zijn plannen om ook binnenkort ’s avonds open te kunnen zijn. Behalve de verruimde openingstijden biedt de bibliotheek ook werkplekken aan, filmavonden en komen er ruimtes voor workshops.

Komende maanden wordt duidelijk hoe de bibliotheek de toekomst in zal gaan. Dan zullen we als raad ook de plannen van BplusC bespreken. Voor nu: alle complimenten voor wijkvereniging Merenwijk en BplusC voor hun inzet voor de bibliotheek!

Reacties zijn gesloten.