Bijeenkomst 8 juni: vrouwen in de politiek

31 mei 2017

Op 21 maart 2018 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. De PvdA Leiden wil daar met een sterke en diverse lijst aan meedoen. Speciaal voor onze vrouwelijke leden organiseren we een informatiebijeenkomst om een beeld te geven wat het inhoudt om raadslid te zijn.

De kandidaatstellingscommissie wil een lijst samenstellen die een afspiegeling vormt van de stad. In Leiden hebben we veel leden en een groot gedeelte is vrouw. Oud-raadsleden zoals Hilde Jansen en Conny Broeyer zijn na hun raadslidmaatschap nog volop zichtbaar in ons mooie stad.

Bij het samenstellen van de lijst bij vorige verkiezingen bleek dat zich relatief minder vrouwen aanmelden voor een plek op de lijst. Daarom vindt op 8 juni aanstaande een informatieavond plaats, voor vrouwen, over het werk in de gemeenteraad. Aan de hand van drie thema’s (zorg, wonen en werk & inkomen) gaan we in gesprek over hoe je in de gemeenteraad kunt bijdragen aan een socialere en meer leefbare stad.  Ook is er informatie over andere verkiezingsactiviteiten de komende periode. Wij rekenen op jullie, jullie kennis van de stad, jullie persoonlijke of wellicht professionele ervaring en inbreng voor deze avond.

19.30: Inloop met koffie
20.00: Opening door Marion van Dongen (oud-raadslid)
20.10: De volgende sprekers zullen over hun ervaringen vertellen:
– Marleen Damen, wethouder voor de PvdA in Leiden, over werk & inkomen.
– Gerda van den Berg, directeur woningcoörperatie De Sleutels, over wonen
– Medewerker van Rosa Manus, over zorg voor vrouwen en kinderen
21.15: gelegenheid tot stellen van vragen
eventueel bezoek aan de twee commissievergaderingen op die avond
21.30 napraten met hapje en een drankje

De avond zal plaatsvinden op het stadhuis ingang Breestraat en zal beginnen om 20.00 uur.

Het is handig voor ons om zicht te krijgen op het aantal mensen, meldt je daarom aan door te mailen naar Marion van Dongen.

Meer informatie over de kandidaatstellingsprocedure is hier te vinden: https://leiden.pvda.nl/2017/05/18/ben-jij-het-nieuwe-pvda-raadslid/

Reacties zijn gesloten.