25 sept | In gesprek met Lilianne Ploumen & Marleen Damen

door Bestuur op 9 september 2017

Op maandag 25 september a.s. gaan we in gesprek met twee inspirerende vrouwelijke politici: Lilianne Ploumen en Marleen Damen. We nodigen je graag uit voor deze bijzondere avond!

Lilianne Ploumen is demissionair minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking. Op de 25e zal ze meer vertellen over haar initiatief She Decides. Met deze actie maakt Ploumen zich sterk voor vrouwenrechten over de hele wereld. Ploumen zamelt geld in en stopt het in een fonds om te zorgen dat meisjes en vrouwen zelf kunnen kiezen of ze kinderen willen, wanneer ze die willen en met wie. Ze startte het fonds als reactie op bezuinigingsmaatregelen van de Amerikaanse president Trump.

Ook gaan we in gesprek met Marleen Damen, wethouder en kandidaat-lijsttrekker van onze afdeling. Samen met onze fractie en heel veel mensen in de stad heeft Marleen zich de afgelopen drie jaar hard ingezet en Leiden sterker, socialer en groener gemaakt. Afgelopen zomer maakte ze bekend dat ze kandidaat-lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 wil zijn. Op 25 september gaat ze daar graag met jou over in gesprek. Bovendien bespreken we dan het advies van het bestuur om Marleen te benoemen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Er is alle gelegenheid om vragen te stellen aan Lilianne Ploumen en Marleen. We nodigen je van harte uit voor de 25e en kijken er naar uit je die avond te mogen begroeten!

In gesprek met Lilianne Ploumen en Marleen Damen

• Tijd en datum: Maandag 25 september vanaf 19.30 uur
  • Locatie: Theatercaf√© Scheltema, Marktsteeg 1, Leiden.

Benoeming lijsttrekker en nieuwe bestuursleden

Aan het einde van de avond bespreken we het advies van de kandidaatstellingscommissie en het bestuur om Marleen Damen te benoemen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. Verder bespreken we de voordracht voor twee nieuwe bestuursleden in het afdelingsbestuur.

Bekijk hier de voordracht door bestuur en kandidaatstellingscommissie

Reacties zijn gesloten.