Wijkvisie Roomburg-Meerburg van start

door Abdelhaq Jermoumi op 9 oktober 2017
En nu de wijken! Omdat Leiden groter is dan alleen de binnenstad. Met dit thema ging de PvdA Leiden de vorige gemeenteraadsverkiezingen in. Omdat we vonden dat de Leidse buurten en straten aandacht verdienden. En omdat we vonden dat de Leidenaren veel beter betrokken moesten worden bij plannen of veranderingen in hun eigen omgeving.
Dankzij ons heeft de gemeente tientallen projecten in de wijk financieel ondersteund. Ook worden bewoners actief betrokken bij nieuwe plannen voor een wijk of buurt, bijvoorbeeld voor de Zeeheldenbuurt en de Prinsessenbuurt in Leiden Noord.
Komende jaren gaan we hard werken aan de Leidse wijken Roomburg en Meerburg. De buurten worden ondersteund met een miljoen euro. De gemeenteraad heeft het bedrag beschikbaar gesteld en de bewoners hebben plannen bedacht om de wijk te verbeteren. Ik vind het mooi om die betrokken bewoners en organisaties te zien. De wijkvisie van de gemeente voor Roomburg en Meerburg is door hun betrokkenheid ook echt hún wijkvisie geworden. En zo hoort het ook: de beste ideeën om een buurt, plein of straat te verbeteren, ontstaan door samen te werken.

Belangrijke thema’s zijn ontmoeting en diversiteit, duurzaamheid en groen, bereikbaarheid, aandacht voor jongeren en verbeteren van park Matilo o.a. door de toegang ernaartoe te verbeteren.

Door de nieuwe plannen voor Roomburg en Meerburg wordt de buurt daar de komende jaren een stuk groener en fijner om in te wonen. Geweldig nieuws.

Zo maken we onze stad Leiden steeds sterker, socialer en groener!

Reacties zijn gesloten.