Een warm hart uit de fractie

16 mei 2020

Je hebt ze misschien al zien hangen in de stad, de posters van de Leidse ‘Warm hart voor jou’-campagne. Op de posters staan foto’s van echte Leidenaren. Leidenaren die werken in de gehandicaptenzorg, in verpleeghuizen, bij het stadsbeheer. Leidenaren die thuis werken met kinderen om zich heen, jongeren die thuis hun schoolwerk doen en ouderen die in het verzorgingstehuis zitten.

De posters laten zien hoe Leidenaren omgaan met de coronamaatregelen en hoe zij het leven zo goed mogelijk door willen laten lopen. Heel graag delen we met jou welke Leidenaren wij een heel warm hart toedragen.

Wil je ook je verhaal delen? Stuur ons dan een berichtje!

Supermarktmedewerkers!
“Mijn warm hart gaat, naast natuurlijk alle zorgmedewerkers, naar de supermarkt- en magazijnmedewerkers die vanaf het begin van de Corona-crisis ervoor hebben gezorgd dat de supermarkten vol bleven liggen en dat wij eten en drinken konden blijven kopen. Vanaf dag 1 werken zij keihard, vaak zonder de 1,5 meter-afstand, en worden vaak vergeten. Daarom verdienen zij naast heel veel waardering ook een enorme bonus voor het harde werk dat zij, nog steeds, dag in dag uit voor ons doen.”

Elwin Wolters, woordvoerder Werk en Inkomen

Alle medewerkers beheer van de gemeente Leiden
“Ik draag een warm hart op aan de vele mensen van beheer in de gemeente Leiden. Zij zorgen ervoor dat de stad schoon blijft en dat het afval van bewoners gewoon op tijd wordt opgehaald. Veel mensen werken thuis wat betekent dat de hoeveelheid afval thuis veel groter is
en daarbij ruimt iedereen nu ook zijn huis of schuur op. Dit alles zorgt ervoor dat de werkdruk bij hen ook veel hoger is. In tegenstelling tot een stad als Den Haag zie je bij ons geen afvalbergen op straat of naast afvalcontainers. Daarnaast volg ik de meldingen die burgers via social media doen en merk dat de antwoorden op meldingen snel worden opgepakt. Een terecht warm hart voor alle medewerkers van beheer van de gemeente.”

Abdelhaq Jermoumi, fractievoorzitter en woordvoerder Leefbaarheid,
veiligheid, dienstverlening en duurzaamheid

Voor alle ondernemers
“Een warm hart voor alle ondernemers die er in deze tijd alles aan doen om hun zaak overeind te houden. Die hun personeel proberen te behouden en creatieve oplossingen verzinnen om binnen de 1,5 meter samenleving toch hun brood te verdienen. Dat vergt een enorme omslag, niet alleen in nadenken over je bedrijf, maar ook in de uitvoering; veel, zo niet alles, moet opnieuw bedacht, ingericht en uitgeprobeerd worden. Zij moeten zich, van de ene dag op de andere, opnieuw uitvinden. Ik zie daar veel goede voorbeelden van, heel knap!”

Tiny Klever, woordvoerder Economie en financiën

Voor alle sportverenigingen
“Ik draag de Leidse sportverenigingen een warm hart toe. Voor veel Leidenaren is sporten niet alleen een manier om gezond te blijven, maar is hun sportvereniging ook een plaats waar het gezellig is en vrienden worden gemaakt. Het kabinet heeft gelukkig geld vrijgemaakt om de huur voor de afgelopen maanden kwijt te schelden. Afgelopen donderdag stelde ik samen met het CDA en de VVD vragen over wat dit precies betekent voor de Leidse verenigingen. Inmiddels zijn niet-contactsporten weer begonnen en mogen kinderen weer gaan trainen. De komende maanden zullen sportverenigingen het zeker nog zwaar hebben, doordat de competities zijn stopgezet en de kantines dicht moeten blijven. Ook vrezen verenigingen een terugloop in het aantal leden. Daarom is het belangrijk dat de gemeente de komende maanden sportverenigingen nog beter ondersteunt, zodat er geen verenigingen omvallen.”

Martijn Otten, woordvoerder Sport en Gezondheid