PvdA Leiden op zoek naar leukste schoonmaker van Leiden

Door Martijn Otten op 18 januari 2019

Vandaag starten we voor het tweede jaar op rij een wedstrijd onder bewoners van Leidse studentenhuizen. Wie voor 29 januari zijn schoonmaker nomineert, maakt kans op een episch schoonmaakpakket. Met de wedstrijd richten we de aandacht op al die stille krachten die de Leidse studentenhuizen elke week een beetje mooier maken.

Leiden, studentenstad, kan niet zonder studenten en studenten kunnen niet zonder de stad. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Voor een belangrijk deel bepalen studenten de sfeer in de stad. Tussen studenten en de stad ontstaat steeds meer verbinding. Dat vinden we een positieve ontwikkeling. Studenten zetten zich in voor kinderen uit minder bedeelde gezinnen (bijvoorbeeld via Stichting Move), studentenhuizen hebben vaak een goede band met hun buurt of de buren en steeds meer studentenverenigingen organiseren activiteiten waar de hele stad met plezier aan meedoet.

Voor veel studenten is hun studentenhuis de basis van waaruit ze stad beter leren kennen. Met de actie ‘Leukste schoonmaker van Leiden’ zetten we de schoonmakers van die Leidse studentenhuizen in het zonnetje. Elke week weer maken ze de huizen (en daarmee de stad) een beetje mooier. Ze kennen de huistradities vaak beter dan menig eerstejaars en zijn de verbindende factor in een studentenhuis.

In 2018 werd Ans verkozen tot leukste schoonmaker van Leiden. Zij was genomineerd door Minerva-studentenhuis In Den Oude Zazelaer aan de Oude Singel. Ben jij student en verdient jouw schoonmaker dit jaar de titel ‘Leukste schoonmaker van Leiden’ nomineer hem of haar dan via dit formulier.

Ans leukste schoonmaker van Leiden

Ans, schoonmaakster op de Oude Singel, is de leukste schoonmaakster van Leiden! Vanochtend verrasten we haar. 🎉Ans is de verbindende factor in het huis, vertelden de bewoners. ‘Ze staat altijd voor ons klaar.’ Lees meer 👉🏻 https://leiden.pvda.nl/nieuws/ans-leukste-schoonmaker-leiden/

Geplaatst door PvdA Leiden op Maandag 5 februari 2018

Martijn Otten

Op dit moment ben ik raadslid en werk ik als Beleidsadviseur bij de Stichting van de Arbeid. Ik ben woordvoerder sport en gezondheid en doe in de raad ook de debatten over wonen en bouwprojecten. De afgelopen jaren was ik als duo-raadslid al heel actief voor de Leidse sport (bv. sportstimuleringsfonds) en onderwijs (bv. Teldersschool).

Meer over Martijn Otten