Sport- en cultuurfonds voor mensen met smalle beurs

Door Elwin Wolters op 15 november 2021

Op initiatief van PvdA gaat in 2022 een volwassenenfonds sport en cultuur van start. Met dit fonds kunnen mensen met een smalle beurs een vergoeding krijgen voor de contributie van de sportvereniging of voor de deelname aan een culturele cursus.

Iedereen die dat wilt moet namelijk kunnen sporten of naar muziekles kunnen gaan. Dat is enorm belangrijk. En corona heeft nog eens extra laten zien hoe belangrijk het is om gezond te leven, te genieten van cultuur en te kunnen sporten. Nu is sporten of een muziekles, als je moet leven van een bijstandsuitkering, enorm duur. Dan is de keuze tussen de boodschappen betalen of de contributie van de voetbalclub betalen snel gemaakt.

En dat moet anders. Ook als je weinig geld hebt, wil je kunnen sporten of naar een culturele activiteit kunnen gaan. Daarom is het goed dat er nu in Leiden een fonds voor volwassenen met weinig geld komt waarbij de contributie voor hen (gedeeltelijk) wordt betaald.

In Leiden hebben we al het jeugdfonds sport en cultuur waardoor kinderen gratis kunnen sporten of naar culturele activiteiten kunnen gaan. In aanvulling daarop komt er nu dus een volwassenenfonds sport en cultuur. Door sport en cultuur voor iedereen betaalbaar te maken, zorgen we voor een betere (mentale) gezondheid van alle Leidenaren. En dat is goed voor iedereen!

Elwin Wolters

Leiden is een prachtige stad om te wonen, te werken en te leven. Maar helaas gaat er achter die vele Leidse voordeuren soms ook een minder mooie wereld schuil. Ook in Leiden maakt het uit in welke wijk je wordt geboren. Kinderen die met een lege maag naar school gaan. Jongeren die geen huis kunnen

Meer over Elwin Wolters