Stadsgesprekken

2 juni 2021

Van 14 tot en met 18 juni organiseert onze programmacommissie ‘de Week van het Stadsgesprek’. Tijdens 6 digitale bijeenkomsten kan iedereen die dat wil meedenken en meepraten over de toekomst van Leiden.

De stadsgesprekken gaan over verschillende onderwerpen. Hoe pakken we de woningnood aan? Hoe zorgen we voor gelijke kansen voor iedereen en wat moeten we doen om te zorgen  dat iedereen zich welkom blijft voelen in onze stad? Alle input gebruikt de programmacommissie bij het schrijven van het verkiezingsprogramma voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Maandag 14 juni, 20:00 – 21:30 | Praat mee over een duurzaam en bereikbaar Leiden
Hoe zorgen we dat onze stad nog groener en duurzamer wordt? En minsten zo belangrijk: hoe houden we dat betaalbaar voor alle Leidenaren? Op welke manier maken we de stad nog beter bereikbaar en fijner voor voetgangers en fietsers. En hoe zorgen we voor het beste openbaar vervoer?

De vergaderlink voor de bijeenkomst. Aanmelden vooraf is niet nodig. De activiteit vindt plaats via MS Teams.

Dinsdag 15 juni, 20:00 – 21:30 | Praat mee over betaalbaar wonen
Hoe zorgen we ervoor dat Leiden een plek is waar iedereen fijn kan wonen en wat doen we om te zorgen dat ook onze kinderen een betaalbaar huis kunnen vinden? Hoe houden we Leiden leefbaar en hoe bestrijden we beleggers, speculanten en huisjesmelkers?

Woensdag 16 juni, 20:00 – 21:30 | Praat mee over goed werk en een eerlijke economie
Hoe zorgen we voor goed werk voor elke Leidenaar? Hoe bieden we meer zekerheid en vertrouwen aan mensen die in de bijstand zitten? Hoe zorgen we dat in de Leidse economie banen zijn voor alle Leidenaren?

Donderdag 17 juni, 19:00 – 20:30 | Praat mee over onderwijs en gelijke kansen
Hoe verbeteren we de kansengelijkheid in het onderwijs? Hoe gaan we om met een toenemende lerarentekort? Hoe zorgen we voor genoeg stageplekken in het MBO?

Vrijdag 18 juni, 10:00 – 11:30 | Praat mee over een gezond en sportief Leiden
Hoe kan in Leiden iedereen gezond leven? Hoe kunnen we nog meer Leidenaren aan het bewegen krijgen? Hoe zorgen we dat Leidenaren gezond en gelukkig oud kunnen worden?

De vergaderlink voor de bijeenkomst volgt. Aanmelden vooraf is niet nodig. De activiteit vindt plaats via MS Teams

Vrijdag 18 juni, 20:00 – 21:30 | Praat mee over een inclusieve en diverse stad
Wat kan Leiden doen om de emancipatie van vrouwen en LHBTQI’ers te bevorderen? Wat kan Leiden doen om discriminatie en racisme tegen te gaan? Hoe zorgen we ervoor dat Leiden toegankelijk is voor iedereen, ongeacht lichamelijke of mentale beperking?

Meer informatie
Vragen, opmerkingen? Wil je meer informatie? Neem contact op met de programmacommissie: [email protected]