We schrijven ons verkiezingsprogramma met jou!

3 juni 2021

Van 14 tot en met 18 juni organiseren we zes digitale bijeenkomsten waarin iedereen uit Leiden mee kan denken en praten over de toekomst van Leiden. Hoe moet de woningnood worden aangepakt? Wat moet de PvdA doen om gelijke kansen voor iedereen te bevorderen en hoe blijft Leiden een stad waar iedereen zich welkom voelt? Denk mee over de toekomst van Leiden!

Leidenaren maken de stad en daarom willen we zoveel mogelijk mensen spreken over het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Daarom roepen we alle Leidenaren op om mee te praten tijdens de stadsgesprekken of suggesties in te sturen via onze website. Zo betrekken we iedereen die dat wil bij het plan voor de toekomst van de Leidse PvdA.

Stadsgesprekken
De zes digitale bijeenkomsten gaan over verschillende onderwerpen. Aanmelden vooraf is niet nodig en iedereen is welkom! De stadsgesprekken worden digitaal georganiseerd vanwege de coronamaatregelen. Dit is het programma:

• Maandag 14 juni, 20:00 – 21:30: praat mee over een duurzaam en bereikbaar Leiden
  • Dinsdag 15 juni, 20:00 – 21:30: praat mee over betaalbaar wonen
  • Woensdag 16 juni, 20:00 – 21:30: praat mee over goed werk en een eerlijke economie
  • Donderdag 17 juni, 19:00 – 20:30: praat mee over onderwijs en gelijke kansen
  • Vrijdag 18 juni, 10:00 – 11:30: praat mee over een gezond en sportief Leiden
  • Vrijdag 18 juni, 20:00 – 21:30: praat mee over een inclusieve en diverse stad

Meer informatie is te vinden via deze link

Andere manieren om ideeën aan te dragen
Naast de stadsgesprekken kunnen Leidenaren meepraten door hun suggesties voor een Leiden waarin iedereen mee kan doen aan te dragen via de website van de PvdA Leiden. De programmacommissie bekijkt ze allemaal, tijdens het maken van het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen. Ideeën kunnen worden ingestuurd tot 31 juli 2021.

Meer informatie is te vinden via deze link

Ook gaat de programmacommissie in gesprek met verschillende inwoners en organisaties in Leiden, zoals bijvoorbeeld de jongeren in Leiden Noord. Op zaterdag 19 juni is de PvdA in de Leidse straten te vinden om in gesprek te gaan met Leidenaren over wat zij belangrijk vinden voor de toekomst van hun stad.