Buurtbivak in de Merenwijk

20 oktober 2021

Hoe kun je het beste weten wat er speelt en leeft in een buurt? Door op pad te gaan en je erin onder te dompelen! En door met bewoners zelf in gesprek te gaan en meer te weten te komen over hun hart voor de stad. Daarom organiseren we van 25 tot en met 30 oktober een buurtbivak in de Merenwijk. We gaan op bezoek bij allerlei (wijk)initiatieven en willen horen wat er speelt in de buurt.  Kom langs en doe mee!

We hebben een uitgebreid programma georganiseerd in de Merenwijk. We staan klaar met koffie en thee en zijn op zoek naar de wensen van Merenwijkers voor hun eigen buurt of voor de hele stad. We nemen een kijkje bij de huiswerbegeleiding in het Huis van de Buurt. We organiseren een inzameling voor de voedselbank en we doen nog veel meer. Het hele programma vind je hieronder of op deze flyer.

Praat mee!

Kom langs bij één van onze activiteiten of neem per e-mail contact met ons op. We horen graag wat er speelt in de Merenwijk. Wat gaat er goed? En wat kan beter? Laat het ons weten en stuur een e-mail naar [email protected] o.v.v. ‘de Merenwijk’.

25 oktober, 11-13u, bij de Kopermolen, in gesprek
Koffie en thee staan voor je klaar bij de Kopermolen. Kom langs en ga met ons in gesprek. Wat is jouw wens voor de Kopermolen of voor Leiden? We horen het graag!

26 oktober, werkbezoek bij de huiswerkbegeleiding
We nemen een kijkje bij de huiswerkbegeleiding in het Huis van de Buurt

27 oktober, 13-16u, bij de Kopermolen, boekenactie
We delen kinderboeken uit. Omdat we willen dat iedereen van jongs af aan plezier in lezen heeft. Kom langs: de boeken zijn gratis en gedoneerd door onze leden.

27 oktober, werkbezoek PIT-aanpak
We spreken met twee coaches van de PIT-aanpak: het team dat schooluitval en ergere problemen bij jongeren probeert te voorkomen.

28 oktober, 11-14u, bij de Kopermolen, tentenactie
We kamperen bij de Kopermolen. Met onze tenten vragen we aandacht voor de wooncrisis en gaan we in gesprek over ons plan voor betaalbare volkshuisvesting. Kom langs!

28 oktober, vanaf 16.30u, Huis van de Buurt, Resto van Harte
We helpen in de keuken en bij de bediening van Resto van Harte in het Huis van de Buurt.

29 oktober, 11-13u, markt Kopermolen, in gesprek
Op de markt gaan we in gesprek over jouw wens voor de Merenwijk of voor Leiden. Kom langs!

29 oktober, werkbezoek met de wijkagent
Samen met de wijkagent maken we een ronde door de Merenwijk.

30 oktober, 10-15u, AH Kopermolen, voedselbankactie
We zamelen spullen in voor de Voedselbank Leiden. Doe mee!