Denk jij mee over het jeugdbeleid en de jeugdzorg in Leiden?

Door Werkgroep Zorg en Welzijn op 27 mei 2019

De Werkgroep Zorg en Welzijn bestaat uit een groep enthousiaste PvdA-leden die de afdeling en de fractie ondersteunt op het terrein van de WMO (ouderenzorg) en Jeugdzorg. De belangrijke besluiten die in de gemeenteraad worden genomen op het gebied van zorg, worden hier besproken, om zo onze raadsleden te helpen in hun werk.

Vooral in de jeugdzorg zijn er in de gemeente Leiden allerlei nieuwe ontwikkelingen gaande. Het college heeft deze maand samen met de omliggende gemeenten een nieuwe visie op de Jeugdzorg vastgesteld: “Samen Sterk voor Toekomst van Jeugd(hulp)“. Tegelijkertijd staat de jeugdzorg voortdurend onder druk doordat er te weinig geld komt vanuit Den Haag en de vraag naar jeugdzorg wel toeneemt.

Daarom zoekt de werkgroep versterking van leden die geïnteresseerd zijn in en kennis hebben van het jeugdbeleid en de jeugdzorg. Samen met de raadsfractie en onze wethouder Marleen Damen willen wij blijven werken aan een zorgzame stad. Goede zorg voor kwetsbare groepen moet hierbij altijd bereikbaar blijven.

Ben jij geïnteresseerd om hierover mee te denken? Stuur dan een mailtje naar de voorzitter van de Werkgroep Zorg en Welzijn: Theo Roes.

Werkgroep Zorg en Welzijn

De werkgroep Z&W bestaat uit enthousiaste leden die als professional of vrijwilliger werkzaam zijn (geweest) in dit werkveld of ervaringskennis en een buitengewone betrokkenheid hebben. Deze leden willen graag het PvdA-geluid laten horen. De werkgroep verzamelt daartoe informatie over wat er speelt in de stad, bespreekt rapporten en beleidsvoorstellen van gemeenten, onderhoudt contacten met instellingen

Meer over Werkgroep Zorg en Welzijn