Door Roodenburgerdistr. op 13 februari 2014

Een mooie toekomst voor Meerburg

De fractie maakt zich al enkele jaren zorgen om Meerburg. Met name de leefbaarheid van de hele wijk en de openbare ruimte bij de winkels aan de IJsselkade hebben onze aandacht. Vandaar ook dat het plein voor de winkels op ons initiatief wordt opgeknapt. De laatste tijd ontvangen wij echter signalen dat het met de opknapbeurt niet goed gaat. Vandaar dat wij vanavond de wethouder daarover zullen bevragen tijdens de raadsvergadering.

Vanavond doen wij tevens het voorstel dat de gemeente een wijkvisie voor Meerburg moet gaan maken. Er ligt een voorstel om dat voor 5 andere wijken ook te gaan doen en wij willen Meerburg daar aan toevoegen. Wij hopen op de steun van dit voorstel van de rest van de gemeenteraad zodat we samen aan een mooie toekomst voor Meerburg kunnen werken.

Roodenburgerdistr.

Het Roodenburgerdistrict is de grootste district van Leiden. Het ligt in het zuidwesten van Leiden en bestaat uit de wijken Tuinstadwijk, Meerburg, Lammenschansdriehoek, Fruitbuurt, Professoren- en Burgemeesterswijk, Roomburg, het Waardeiland en de Zeeheldenbuurt. Er wonen ruim 21.000 Leidenaren en er bevinden zich ook veel bedrijven en arbeidsplaatsen (kleine 8.000). Onze voorstellen uit 2014: De wijkvisie

Meer over Roodenburgerdistr.