Door Privé: Gijs Holla op 16 februari 2012

Een mooiere binnenstad met minder borden

Leiden heeft een prachtige historische binnenstad, maar helaas staat deze vol met overbodige verkeersborden. Daarom bood Gijs Holla, woordvoerder verkeer van de Leidse PvdA fractie donderdag 16 februari de notitie ´Overbodige Borden?!´ aan wethouder De Wit aan met als doel om het aantal verkeersborden terug te dringen. “Deze borden doen niet alleen afbreuk aan de historische uitstraling van de stad, maar het onderhoud ervan kost ook nog eens veel geld. Daarnaast zijn zowel bewoners als bezoekers ze liever kwijt dan rijk”, aldus Holla.

Bij de bespreking van de Kadernota Kwaliteit Openbare Ruimte heeft de PvdA fractie al opgeroepen tot een vermindering van het aantal verkeersborden. Het college heeft die handschoen toen opgepakt en toegezegd binnen drie maanden met een plan van aanpak te komen om het aantal verkeersborden in de binnenstad te verminderen.

Om een steentje bij te dragen aan de voortvarende aanpak van het college heeft de PvdA een notitie opgesteld met foto’s van borden in de binnenstad die overbodig, dubbelop of tegenstrijdig (lijken te) zijn. Met de notitie hoopt de fractie het college van B&W te inspireren in haar denken over de noodzaak van de vele verkeersborden. “Wij hopen hiermee het college te enthousiasmeren om buiten de geijkte kaders te kijken en af te stappen van het idee dat met een verkeersbord alles te regelen valt. Of zelfs, dat je met een verkeersbord alles zou willen regelen”.

20120215_notitie_overbodige_borden

Privé: Gijs Holla

Ik ben fractievoorzitter PvdA Leiden en woordvoerder duurzame stedelijke ontwikkeling en wonen. Mijn belangrijkste speerpunt is dat iedereen in Leiden kan wonen. Leiden mag namelijk geen stad van de rijken worden! Daarom zet ik mij er voor in dat we de komende jaren veel woningen bijbouwen. Inclusief veel sociale huurwoningen. Die nieuwe woningen komen wat

Meer over Privé: Gijs Holla