Een warm hart uit de fractie (2)

20 mei 2020

Ze hangen overal in de stad: de posters van de gemeente Leiden van de ‘Warm hart voor jou’-campagne. Er staan foto’s van echte Leidenaren op. Mensen die werken in de gehandicaptenzorg, in verpleeghuizen en bij het stadsbeheer. Leidenaren die thuis werken met kinderen om zich heen en jongeren die thuis zo goed mogelijk hun schoolwerk proberen te doen.

De posters zijn een steuntje voor iedereen die het in deze ongewone tijd moeilijk heeft. En een warm hart voor al die mensen die onze stad draaiende houden. Wij laten zien welke Leidenaren we een warm hart toedragen. Wil je ook je verhaal delen? Stuur ons dan een berichtje!

Alle docenten
‘Ik draag de docenten in Leiden een warm hart toe, van het primair onderwijs tot aan de universiteit. Zij hebben allemaal moeten zoeken naar een nieuwe vorm van lesgeven. Digitale lessen zijn razendsnel in elkaar gezet. Daarnaast hebben zij oog voor de leerlingen waar zij geen contact meer mee krijgen. Ik heb begrepen dat docenten bij diverse leerlingen langs zijn gegaan om te zien hoe het gaat. Een hele mooie en nuttige actie. Complimenten daarvoor!’

Suzanne van der Jagt, woordvoerder jeugd en onderwijs

‘Ik draag alle handhavers van de gemeente en politie een warm hart toe. In deze moeilijke en onzekere tijd moeten zij ervoor zorgen dat iedereen zich aan de nieuwe en regelmatig veranderende regels houdt. En dat soms met risico’s voor hun eigen gezondheid. Naarmate deze toestand langer duurt en iedereen meer en meer snakt naar de vrijheid die tot voor kort zo gewoon was, wordt hun werk er ongetwijfeld ook niet makkelijker op. Tegelijkertijd kunnen deze handhavers door alle maatregelen nog verder ingrijpen in ons leven dan voorheen. Dat brengt ook een verantwoordelijkheid met zich mee. Volgens mij slagen al deze mannen en vrouwen er tot nu toe goed in een balans te vinden tussen bijsturen waar het moet en vrij laten waar het kan. Daar verdienen ze onze dank en waardering voor.’