Door Roodenburgerdistr. op 9 februari 2017

Goed nieuws voor de Leidse woningzoekende

Leiden is een populaire stad om in te wonen. Daar zijn we natuurlijk trots op, maar het zorgt ook voor lange wachtlijsten voor woningzoekenden. We werken er als stad hard aan om daar wat aan te doen. Zo was Leiden in 2015 na Amsterdam en Utrecht de stad waar de meeste nieuwe woningen zijn opgeleverd in ons land. En ook de komende jaren komen er veel huurwoningen en woningen veelal voor starters bij. Zo is afgelopen maand de bouw begonnen van ruim 310 huurwoningen bij Leiden Centraal en station Lammenschans.

Impressie nieuwbouw tegenover Leiden Centraal

Komend jaar begint ook de bouw van 112 huurwoningen in het Haagwegkwartier voor Stichting Huisvesting werkende Jongeren (SHWJ). Zoals je aan de foto’s ziet gaan we in Leiden de lucht in. Niet iedereen is daar even blij mee, maar het alternatief, het volbouwen van onze groene polders, is een nog onaantrekkelijkere optie. Daarom kiest de fractie voor selectieve hoogbouw op een selectief aantal plekken.

Impressie nieuwbouw voor SHWJ

Roodenburgerdistr.

Het Roodenburgerdistrict is de grootste district van Leiden. Het ligt in het zuidwesten van Leiden en bestaat uit de wijken Tuinstadwijk, Meerburg, Lammenschansdriehoek, Fruitbuurt, Professoren- en Burgemeesterswijk, Roomburg, het Waardeiland en de Zeeheldenbuurt. Er wonen ruim 21.000 Leidenaren en er bevinden zich ook veel bedrijven en arbeidsplaatsen (kleine 8.000). Onze voorstellen uit 2014: De wijkvisie

Meer over Roodenburgerdistr.