#HartjeLeraar – Wij steunen de leraren

Door Bestuur op 6 november 2019

Vandaag staken veel van de Leidse docenten. Zij strijden voor betere salarissen. Voor minder werkdruk. En in die strijd steunt de PvdA ze natuurlijk! Daarom brachten bestuurslid Mara Beukenkamp en raadslid Martijn Otten gisteren taarten voor alle meesters en juffen van basisscholen Leimundo en de Ley.

“De Leimundo en De Ley zijn twee prachtige scholen in Zuidwest. De Leimundo is een wereldschool met veel internationale kinderen en deels Engelstalig onderwijs (voorheen de Teldersschool); de Ley is een Protestantse Daltonschool (voorheen De Sleutelbloem). Door hun goede samenwerking en steun vanuit de gemeenteraad, hebben ze vorig jaar een prachtig nieuw schoolgebouw kunnen openen,” aldus raadslid Martijn Otten.

Bestuurslid Mara Beukenkamp is zelf ook docent en heeft veel bewondering voor de inzet van al deze leraren. “Er wordt heel hard gewerkt, maar je ziet ook dat het heel lastig is om nieuwe meesters en juffen te vinden. De man van de directrice zet elke ochtend als vrijwilliger koffie voor de docenten. Dat tekent de enorme inzet van iedereen die bij het onderwijs betrokken is, maar het laat toch ook wel zien dat er dringend behoefte is aan geld voor voldoende conciĆ«rges en leraren.” Duo-raadslid Suzanne van der Jagt stelde in maart ook al vragen over het lerarentekort.

Martijn keek ook nog even mee bij de klas van meester Robert, die al 19 jaar les gaf op de Ley. “Vinden jullie het goed dat jullie meester gaat staken morgen?” “JAAAAA!”, antwoordde de hele klas in koor.

Taart voor de Leimundo-docenten

Bestuur

“De PvdA Leiden is er voor iedereen. Het bestuur streeft ernaar maximale ruimte te bieden aan debat, initiatieven en verschillende meningen van haar leden. Zij draagt zorg voor optimale informatie over beleid en activiteiten aan haar leden en legt hierover aan hen verantwoording af. De leden hebben direct invloed op het te voeren beleid van

Meer over Bestuur