Door Bestuur op 25 september 2017

Marleen Damen officieel lijsttrekker van de PvdA Leiden

Lilianne Ploumen: ‘Marleen is een lot uit de loterij’

Vanavond is Marleen Damen officieel bekrachtigd als lijsttrekker van de PvdA Leiden. Zij zal de lijst aanvoeren bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. ‘Met Marleen heeft Leiden een lot uit de loterij. Met zo’n lijsttrekker mogen jullie ongelofelijk blij zijn’, zei  minister Lilianne Ploumen, die aanwezig was bij de bijeenkomst in het Scheltema in Leiden. Aan het einde van de avond stemden de Leidse PvdA’ers unaniem in met Marleen als lijsttrekker.

“Het is een grote eer om lijsttrekker te mogen zijn van de PvdA bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Ik ga me samen met alle Leidenaren sterk maken voor een socialer, groener en sterker Leiden. Want hoe trots we ook zijn op onze prachtige stad en hoeveel we ook hebben bereikt: er is nog veel te doen.”

Ik wil verder bouwen aan een stad waarin we altijd oog hebben voor de mensen die het even tegen zit. Een partij die ervoor strijdt dat mensen hun eigen leven kunnen vormgeven. In onze stad moet iedereen – ongeacht de dikte van zijn beurs – fijn kunnen wonen. Ik wil geen stad die er alleen is voor de rijken, maar een stad voor iedereen. Wat ons betreft heeft Leiden straks dan ook niet alleen de beste universiteit, maar ook het beste mbo van Nederland. We investeren in denkers én doeners’ aldus Damen.

De afdeling maakt eind dit jaar de volledige kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma bekend voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018.

Bestuur

“De PvdA Leiden is er voor iedereen. Het bestuur streeft ernaar maximale ruimte te bieden aan debat, initiatieven en verschillende meningen van haar leden. Zij draagt zorg voor optimale informatie over beleid en activiteiten aan haar leden en legt hierover aan hen verantwoording af. De leden hebben direct invloed op het te voeren beleid van

Meer over Bestuur