Door Stevenshof op 18 januari 2013

Onderzoek naar terugplaatsen verkeerslichten bij Haagsche Schouw

Op mijn verzoek heeft wethouder Strijk van verkeer gisteren toegezegd een onderzoek te doen naar het terugplaatsen van verkeerslichten bij de Haagsche Schouw. Aanleiding voor dat verzoek zijn de recente aanrijdingen op die locatie. Al sinds de herinrichting van de Haagsche Schouw maken wij ons zorgen over de verkeersveiligheid en de doorstroming. Daarom hebben al verschillende acties ondernomen waaronder een handtekeningenactie. Daarop kregen wij honderden reacties die we vervolgens aan de wethouder hebben aangeboden.

Die acties hadden nog niet het gewenste resultaat. Wel heeft de gemeente een aantal maanden geleden de zichtbaarheid van de fietsers op de nieuwe rotonde verbeterd. De recente aanrijdingen en mijn aandacht in de commissie hebben de wethouder gelukkig nu wel van de noodzaak overtuigd, want gisteren gaf hij aan een onderzoek te starten naar het terugplaatsen van de verkeerslichten. Hij neemt daarin in elk geval de door mij voorgestelde oplossing mee (zie bijlage).

De wethouder verwacht dat het onderzoek binnen 3 maanden klaar is. Ik hou u op de hoogte.

Stevenshof

De Stevenshof is de meest zuidelijke wijk van Leiden. Het is het gebied tussen de A44, de Oude Rijn, het spoor naar Den Haag en de Stevenshofjespolder. Er wonen bijna 12.000 Leidenaren en de Stevensbloem is het wijkwinkelcentrum. Onze voorstellen uit 2014: Zo goed mogelijke inpassing van de Rijnlandroute. Dit jaar start het opknappen van

Meer over Stevenshof