Door Stevenshof op 11 januari 2013

PvdA blij met opknapbeurt voor Stevensbloem

De Leidse Partij van de Arbeid-fractie is blij met de overeenkomst die gesloten is tussen Urban Interest, de eigenaar van de Stevensbloem, en de gemeente. De afgelopen jaren is de deplorabele staat waarin het wijkwinkelcentrum verkeert regelmatig door de PvdA aan de orde gesteld. PvdA-raadslid Robert-Jan van Ette: “De wijk vraagt al jaren om een goede opknapbeurt voor het winkelcentrum, het gaat echt over het hart van de wijk, dus de wijk is met deze overeenkomst de grote winnaar”.

De PvdA-fractie heeft door acties binnen en buiten de Leidse raadszaal regelmatig aandacht gevraagd voor de staat waarin de Stevensbloem verkeert. Na schriftelijke vragen, debatten, handtekeningenacties en enquêtes is nu eindelijk het gewenste resultaat voor de wijk bereikt. Van Ette: “Eerder maakte de gemeente al geld vrij voor het opknappen van de openbare ruimte rond de Stevensbloem, nu is dan eindelijk het winkelcentrum zelf ook aan de beurt”.

Afgelopen december heeft de PvdA in de Stevenshof nog een enquête gehouden over de positieve en de negatieve punten van de wijk. Steevast stond de staat van het winkelcentrum op één als het om verbeterpunten voor de wijk ging.

De Partij van de Arbeid feliciteert wethouder Pieter van Woensel met het bereikte resultaat en de bewoners van de Stevenshof met hun straks gerenoveerde winkelcentrum.

Stevenshof

De Stevenshof is de meest zuidelijke wijk van Leiden. Het is het gebied tussen de A44, de Oude Rijn, het spoor naar Den Haag en de Stevenshofjespolder. Er wonen bijna 12.000 Leidenaren en de Stevensbloem is het wijkwinkelcentrum. Onze voorstellen uit 2014: Zo goed mogelijke inpassing van de Rijnlandroute. Dit jaar start het opknappen van

Meer over Stevenshof