PvdA Leiden organiseert inzameling voor voedselbank

10 december 2018

Er gaat op het moment veel goed in Leiden. De meeste Leidenaren hebben hun leven goed voor elkaar. Het gemiddelde inkomen is hoog en de werkloosheid is laag. Voor de mensen die het minder hebben, is er een ruimhartig sociaal beleid, zodat iedereen mee kan doen. Toch leeft nog tien procent van de Leidse gezinnen in armoede. Zij kunnen niet op vakantie en vragen zich iedere week af of ze wel genoeg geld hebben voor boodschappen.

Daarom organiseert de Leidse PvdA-fractie op 15 december hun jaarlijkse december-inzameling voor de voedselbank bij de Albert Heijn in de Kopermolen. Vrijwilligers van de PvdA zullen tussen 11:00 en 15:00 uur klaarstaan om boodschappen in ontvangst te nemen.

Om het goede werk van de voedselbank te ondersteunen delen de vrijwilligers zaterdag boodschappenlijstjes uit met producten waar in deze tijd van het jaar veel vraag naar is, zodat klanten van de supermarkt een extra boodschap kunnen doen. Het betreft hierbij vooral lang houdbare producten zoals koffie, rijst en schoonmaakartikelen.

Direct na de actie zal de opbrengst overhandigd worden aan vrijwilligers van de voedselbank, zodat zij de producten in de komende tijd onder hun klanten kunnen verspreiden. Leidenaren die op een ander moment een bijdrage willen leveren kunnen dit ook bij de voedselbank zelf doen, de openingstijden van de inzamelingspunten staan op de website van de voedselbank.