Door Arjen Liemburg op 16 mei 2013

Vrijgevigheid Leidenaren maakt Voedselbankactie een groot succes

De actie voor de Leidse Voedselbank (afgelopen zaterdag) was een groot succes. Anna, Esther en Arjen uit de fractie zamelden ’s ochtends bij de Digrosboodschappen. De actie werd met groot enthousiasme ontvangen: van oud tot jong, van gezinnen tot groepen studenten, allen namen een of meerdere extra producten mee uit de supermarkt voor de klanten vande Voedselbank.

Met de winter achter de rug en de versproducten nog niet van het land, kon de Voedselbank een aanvulling van de voorraad houdbare producten goed gebruiken. Een oproep waar het winkelend publiek met alle liefde gehoor aan wenste te geven. De boodschappenbriefjes van de Voedselbank vonden gretig aftrek en velen kwamen terug met soms een enkele boodschap en sommigen met een heel voedselpakket: van de studenten van het dispuut MissLeidend die een verzorgingspakket voor de man en de vrouw samenstelden, tot een dakloze man die onder het mom van ‘een biertje voor mij, een biertje voor hen’ een biertje kwam doneren.

Uiteindelijk werd in enkele uren een twintigtal kratten met houdbare voedingswaren en uiterlijke verzorgingsproducten ingezameld. Ondanks dat kan de Voedselbank, gezien het aantal klanten, verdere steun nog altijd gebruiken. Wat ons betreft was de actie een stap in de goede richting en een succes: de vrijgevigheid van de Leidenaren maakte vrolijk en enthousiast. Wat ons betreft later dit jaar dus nog een keer!

Arjen Liemburg

Al enkele jaren loop ik rond in de lokale politiek. Nieuwsgierig als ik ben, is het voor mij de ideale manier om alles mee te krijgen wat er in Leiden gebeurt. En om af en toe ook nog zelf een bijdrage te kunnen leveren aan het nog mooier, beter en socialer maken van onze stad.

Meer over Arjen Liemburg