1 Mei – Dag van de Arbeid

Door Bestuur op 1 mei 2020

Eerste podcast Leidse Arbeidsvitaminen

Luister naar de eerste podcast van Leidse Arbeidsvitaminen. Op 1 mei, de dag van de arbeid, staat de flexwerker in tijden van Corona centraal. Te gast is Elwin Wolters Raadslid van de PvdA Leiden, Werk en Inkomen. Elwin vertelt over zijn werk als Raadslid en wat hij voor de flexwerker hier in Leiden al betekent heeft en wat hij nog voor hen wil bereiken. Naast het Haagse wordt er vooral de koppeling gemaakt naar het Leidse met voorbeelden en anekdotes die iedere Leidenaar zal herkennen.  Aan het eind zijn advies voor de luisteraars die flexwerkers in dienst hebben en voor iedereen die de lokale ondernemers wil steunen. Ga ervoor zitten want duidelijk wordt zeker hoe belangrijk vast werk in deze tijden is en wat het voor mensen betekent als zij hun baan verliezen.

Leidse Arbeidsvitaminen is een podcast voor en door Leidenaren. Thomas Verburg en Mara Beukenkamp, bestuursleden PvdA Leiden, presenteren de sociale podcast waar zij tweewekelijks op zoek gaan naar wat de Leidenaren verbindt en waar de mensen uit de Sleutelstad elkaar nog niet vinden. Zet jij je regelmatig in om Leiden nog wat mooier te maken of merk je juist dat er op bepaalde vlakken de verbinding ver te zoeken is en vind je het leuk om een keer te gast te zijn, mail dan naar podcast@pvdaleiden.nl

Steun aan jullie allemaal

🌹 De Dag van de Arbeid is nu misschien wel actueler dan ooit. 💪🏻 We werken anders dan normaal.We werken thuis. We werken om levens te redden. We werken om het land draaiende te houden. Of we verliezen juist ons werk. Werk is van betekenis voor ons allemaal.

🌹 Daarom een warm hart voor jullie allemaal ❤️

DE EERSTE CORONAMEI

de moeder valt stil

waar ze luid zou moeten schreeuwen

moeder houdt haar adem in

magie en gnose hangen in de lucht

spartelend aan dakgoten en balkons

hulpeloos verkrampt in angsten

op zo iets kleins valt moeilijk boos te zijn

de moeder valt stil

de schoonheid van dat kleine ding ontroert

en doet haar lijdzaam kijken naar

haar meest geliefd en creatiefste kreatuur

dat reeds millennialang op twee gelaarsde benen

door de porceleinkast dendert

op weg naar zijn collectieve euthanasie

de moeder valt stil

zo lang al bestrijdt zij het uitdeiend monster

de rattenkoning met sigaar en hoge hoed

ligt eindelijk als gulliver aan banden

haal ze aan die touwen!

leg hem lam en laat hem sterven!

moet ze schreeuwen maar ze doet het niet

de moeder valt stil

zoals altoos is moeder aarde voor de democratie

groot is haar nieuwsgierigheid naar de meiboom

dit jaar en het antwoord van de rode horden

want door de wereld waart het spook

europa! zoek je stier en pak nu door!

voorwaarts en niet versagen: de solidariteit!

Paul Groenendaal, 22 april 2020

1 Mei en de Meiboom hoorde er bij.

Foto van Rolf Feenstra (1902-1976), mijn schoonvader. Na 1945 in de zwart/wit-tijd van de analoge fotografie was hij de meest vooraanstaande school/kinderfotograaf van Amsterdam. Deze foto van een AJC-meifeest, dat onze ouders beleefden in het Olympische Stadion, is van ergens in de jaren dertig.

Bestuur

“De PvdA Leiden is er voor iedereen. Het bestuur streeft ernaar maximale ruimte te bieden aan debat, initiatieven en verschillende meningen van haar leden. Zij draagt zorg voor optimale informatie over beleid en activiteiten aan haar leden en legt hierover aan hen verantwoording af. De leden hebben direct invloed op het te voeren beleid van

Meer over Bestuur