Formatiegesprekken afgerond

Door Abdelhaq Jermoumi op 2 juni 2022

Afgelopen weken voerden Abdelhaq Jermoumi en Martijn Otten, namens onze fractie, fijne en constructieve gesprekken met GroenLinks, D66 en het CDA over een nieuw beleidsakkoord en een nieuw college van burgemeester en wethouders. Vandaag liet de formateur weten “dat de partijen het eens zijn geworden over het beleidsakkoord, de kandidaat-wethouders en de daarbij behorende portefeuilleverdeling.” We verwachten dat het akkoord tussen GroenLinks, D66, PvdA en het CDA op woensdag 8 juni gepresenteerd wordt. Dan wordt ook de naam van onze kandidaat-wethouder bekend. Je leest er meer over in deze brief van de informateur.

Fractievoorzitter Abdelhaq Jermoumi is blij dat de partijen er uit zijn gekomen. “De PvdA heeft ingezet op een beleidsakkoord dat stimuleert dat alle Leidenaren gelijke kansen krijgen en dat streeft naar bestaanszekerheid voor iedereen. Hierbij hebben we concreet aandacht gevraagd voor het realiseren en behouden van betaalbare en sociale woningen. We willen dat de gemeente op basis van vertrouwen mensen helpt die in armoede of in de bijstand leven. En we moeten vol inzetten op het aanpakken van onderwijs- en taalachterstanden. Hier hebben we de afgelopen weken goede gesprekken over gevoerd en er ligt nu in onze ogen een mooi akkoord waarmee we de komende vier jaar belangrijke stappen gaan zetten.”

Om deel te kunnen nemen aan het college van burgemeester en wethouders is instemming van de leden nodig en daarom gaan we op 9 juni in gesprek over het concept-beleidsakkoord. De leden hebben vandaag een uitnodiging ontvangen voor een algemene ledenvergadering. Zodra het akkoord gepresenteerd is, wordt het beschikbaar gesteld voor iedereen en apart naar de leden gemaild. “De fractie is blij met het behaalde resultaat en ik ga daarom ook graag hierover in gesprek met onze leden.”

Foto door Frederic Paulussen

Abdelhaq Jermoumi

Mijn naam is Abdelhaq Jermoumi en ik ben wethouder Kansengelijkheid, Jeugd en Onderwijs. Als vierjarige kwam ik in Leiden-Noord te wonen. Al snel voelde ik me thuis in Leiden en ik hield meteen van onze stad en haar inwoners. Leidenaren zijn mooie mensen die op elkaar letten en die elkaar steunen – ook in moeilijke

Meer over Abdelhaq Jermoumi