Onderhandelingen voor nieuwe college verlopen voorspoedig

Door Abdelhaq Jermoumi op 15 mei 2022

De afgelopen weken is de PvdA aan het onderhandelen met GroenLinks, D66 en CDA. Formateur Gerdo van Grootheest liet deze week in een brief weten dat hij verwacht dat er begin juni een Leids coalitieakkoord ligt. Fractievoorzitter Abdelhaq Jermoumi geeft aan dat de gesprekken veel vertrouwen geven voor de komende periode.

“We voeren gesprekken in de hele stad, van het buurthuis in de Stevenshof tot het café in de Tuin van Noord. Ik ben heel blij met de fijne sfeer aan de onderhandelingstafel. Je merkt dat alle partijen verder willen bouwen aan een mooie stad en dat er veel steun is voor thema’s die voor de PvdA heel belangrijk zijn, zoals kansengelijkheid en bestaanszekerheid.

We zien de komende jaren hele grote uitdagingen voor onze stad, zoals de grote wachtlijsten voor sociale huurwoningen, stijgende energieprijzen en een groeiende tweedeling in onze stad. Het is daarom belangrijk dat de gemeente investeert in de stad en oog houdt voor mensen die het moeilijk hebben. Daarom zijn we blij dat we als PvdA aan tafel zitten om onder andere op die sociale thema’s het verschil te maken. Ik heb er vertrouwen in dat we binnenkort een mooi akkoord kunnen presenteren.”

Lees hier de brief van de formateur.

Abdelhaq Jermoumi

Mijn naam is Abdelhaq Jermoumi en ik ben wethouder Kansengelijkheid, Jeugd en Onderwijs. Als vierjarige kwam ik in Leiden-Noord te wonen. Al snel voelde ik me thuis in Leiden en ik hield meteen van onze stad en haar inwoners. Leidenaren zijn mooie mensen die op elkaar letten en die elkaar steunen – ook in moeilijke

Meer over Abdelhaq Jermoumi