PvdA Verheugd over Nieuwe ontwikkelingen in de Kopermolen⭐

Door Ricky Rajaram op 18 juni 2024

In de raadsvergadering van 13 juni 2024 is het bestemmingsplan  ‘Woongebouw De Kopermolen’ in de gemeenteraad goedgekeurd en is er een belangrijke stap voorwaarts gezet in de ontwikkeling van de Merenwijk, waarbij zowel de omgeving van het winkelcentrum De Kopermolen wordt verbeterd als nieuwe woningen worden toegevoegd. De PvdA spreekt haar tevredenheid uit over dit initiatief dat de wijk niet alleen moderniseert, maar ook voorziet in de dringende behoefte aan woningen.

De PvdA is met name verheugd over de geplande bouw van een nieuw woongebouw, dat 85 woningen zal omvatten, ontworpen voor één- en tweepersoonshuishoudens, inclusief ouderen en jongeren. Dit project speelt in op de sterk geuite wens voor meer seniorenwoningen in de wijk, iets wat tijdens diverse participatieprocessen met bewoners duidelijk naar voren is gekomen. Er is een aanzienlijke vraag naar dergelijke woningen, en het plan voorziet hierin door een verdeelsleutel te hanteren die woningen toewijst aan starters en senioren, wat de doorstroming binnen de wijk bevordert.

De PvdA is ervan overtuigd dat deze ontwikkelingen een positief effect zullen hebben op het winkelcentrum en de leefbaarheid in de Merenwijk. De plannen omvatten niet alleen de renovatie van het winkelcentrum, maar ook de toevoeging van belangrijke nieuwe functies, zoals een nieuwe supermarkt en een parkeergarage, wat bijdraagt aan de algehele toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van het gebied.

Met deze nieuwe stap vooruit blijft het gebied rond het winkelcentrum de Kopermolen een sleutelgebied in de stad waar de gemeente en ontwikkelaars samenwerken om een mooie leefomgeving te creëren die voldoet aan de wensen en behoeften van alle bewoners. De PvdA blijft zich inzetten om ervoor te zorgen dat deze ontwikkelingen ten goede komen aan de bewoners van de Merenwijk.

Ricky Rajaram

Mijn naam is Ricky Rajaram, 28 jaar oud, en ik woon in de wijk Hoge Mors. Als een van de drie duo-raadsleden binnen onze fractie, richt ik me specifiek op de portefeuilles stedelijke ontwikkeling en wonen. Mijn motivatie om duo-raadslid te worden komt voort uit de constatering dat veel mensen, vooral jongeren, zich onbegrepen voelen

Meer over Ricky Rajaram