Bloemen voor Leiden Rocks

Door Suzanne van der Jagt op 20 maart 2021

Als iemand weet hoe je een glimlach op een gezicht tovert, dan is het Anita de Jonge. Ze startte eind 2020 met Leiden Rocks. Inmiddels zijn er overal in Leiden beschilderde stenen te vinden, gemaakt door verschillende Leidenaren.

Op de Facebookpagina Leiden Rocks geeft ze een toelichting:
‘Het idee achter deze groep is om in Leiden en omstreken stenen te vondeling te leggen die door ons beschilderd zijn, om zo mensen onverwacht een glimlach te kunnen bezorgen.’

Als je zelf een steen vindt mag je deze houden of op een andere plek verder laten zwerven. Als je ervoor kiest de steen te houden dan zou het leuk zijn als je er zelf een andere steen voor in de plaats maakt. Super leuk om ook met je kinderen te doen!

Inmiddels heeft een groot aantal Leidenaren gehoor gegeven aan deze oproep.
Leiden Rocks heeft ruim 600 leden en ook niet-leden zoeken en schilderen mee. Onder kinderen zijn de stenen ware collectors items.

In deze tijd waarin er minder te doen is, zorgt het schilderen en vinden van
stenen voor een leuke afleiding. Volgens Anita zijn er meerdere landen waarin dit idee is opgepakt, tot in Australië aan toe. ‘Het houd je bezig en zo maken we elkaar blij.’

De PvdA Leiden vindt het een prachtig initiatief! Daarom hebben wij Anita afgelopen week in het zonnetje gezet met een bosje bloemen.

Suzanne van der Jagt

Ik zie in Leiden een mooie stad, met veel kansen en schoonheid, maar waar dit nog niet voor iedereen geldt. Met name voor jongeren en kinderen wil ik mij hard maken voor hun toekomst. Zij verdienen goed onderwijs, op elk vlak dat ze dat maar nodig hebben, en mooie kansen voor later. Denk daarbij aan

Meer over Suzanne van der Jagt