Meer aandacht voor openbare toiletten

Door Tiny Klever op 7 mei 2021

Iedereen zou van onze mooie stad moeten kunnen genieten. Daarom heb ik eerder al (bij de behandeling van de begroting) vragen gestel over extra toiletten, en vooral toiletten die toegankelijk zijn voor iedereen, ook voor mensen met een beperking.

Onlangs nam D66 samen met de VVD het initiatief om extra aandacht voor dit probleem te vragen. Ook het college beseft dat er iets moet gebeuren, maar het is ingewikkelder dan je zou denken. Hoe zorg je voor het schoonhouden van de toiletten bijvoorbeeld? Wie gaat het schoonmaken en waar halen we het geld vandaan om dat te betalen? Daar zijn nu tijdelijk maatregelen voor getroffen, maar een lange termijn oplossing is er nog niet. De motie helpt om het punt weer op de agenda te zetten en verder te brengen; wij hebben hem dan ook van harte mede ondertekend.

Tiny Klever

Leiden ligt er mooi bij en met veel Leidenaren gaat het goed. Ik ben trots op de stad en haar inwoners, maar ik zie nog te veel mensen die het niet gemakkelijk hebben. Mensen die geen betaalbaar huis kunnen vinden, voor wie een baan met passend inkomen niet vanzelfsprekend is en die zien dat hun kinderen op school

Meer over Tiny Klever