Ans leukste schoonmaker van Leiden

Door Bestuur op 5 februari 2018

Schoonmaakster Ans van het Leidse studentenhuis ‘In Den Oude Zazelaer’ is maandagmorgen uitgeroepen tot ‘Leukste schoonmaker van Leiden’. Uit handen van juryvoorzitter Marleen Damen ontvingen de verraste Ans Hurrebrink en het vrouwenhuis van studentenvereniging L.S.V. Minerva de hoofdprijs: een bokaal en een episch schoonmaakpakket.

Afgelopen januari startte de PvdA Leiden de wedstrijd onder Leidse studentenhuizen. Voor veel studenten is hun huis de basis van waaruit ze stad leren kennen. In die studentenhuizen zijn de schoonmakers de stille krachten. Elke week maken ze Leiden een beetje mooier en ze zijn de verbindende factor in een studentenhuis.  Schoonmaakster Ans werd door de bewoners van het winnende studentenhuis geroemd om haar luisterende oor. Ze staat altijd voor ons klaar, vertelden de bewoners van ‘In den Oude Zazelaer’.

Juryvoorzitter Damen was blij verrast door de openhartige en mooie inzendingen voor de wedstrijd: ‘Studenten en onze stad zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar velen staan er maar weinig bij stil dat deze verbinding ook achter de voordeur plaatsvindt. Ans komt drie keer per week langs bij dit studentenhuis en wordt als onmisbaar voor dit huis ervaren. Daarmee is zij de terechte winnaar van deze titel.’

Bestuur

“De PvdA Leiden is er voor iedereen. Het bestuur streeft ernaar maximale ruimte te bieden aan debat, initiatieven en verschillende meningen van haar leden. Zij draagt zorg voor optimale informatie over beleid en activiteiten aan haar leden en legt hierover aan hen verantwoording af. De leden hebben direct invloed op het te voeren beleid van

Meer over Bestuur