Bestuur PvdA Leiden zoekt trekkers voor onze thema commissies!

25 april 2021

Wil jij een graag een plek dicht bij het front?

Nu de Programmacommissie en de Kandidaatstellingscommissie van start zijn, hebben we al veel leden een actieve rol kunnen geven binnen onze afdeling. Helaas hebben we voor deze commissies ook leden moeten teleurstellen. Maar wees niet getreurd, je kan je ook via onze thema commissies in zetten voor een sterker en socialer en vooral ook groener leiden.

De themacommissies zijn de inhoudelijke takken van onze afdeling. Hier denken we na over onze standpunten, komen we met ideeën voor het verkiezingsprogramma en ondersteunen we onze fractie. Wil jij graag dicht bij de politieke arena zijn, met onze kampioen raadsleden om de tafel en meedenken over het programma? Dan is dit dé kans om dat te doen!

Welke thema commissies zijn er allemaal?

• Themacommissie Ruimte: In deze commissie worden alle onderwerpen besproken die vallen onder de raadscommissies “leefbaarheid en bereikbaarheid” en “stedelijke ontwikkeling”. Bij deze themacommissie word je trekker met Conny Broeyer. Fractieleden met een portefeuille bij deze commissie zijn: Abdelhaq Jermoumi, Arjen Liemburg en Marc Newsome.
  • Themacommissie Zorg en welzijn: In deze commissie worden alle onderwerpen besproken die vallen onder de raadscommissie “onderwijs en samenleving”. Bij deze themacommissie word je duo trekker met Theo Roes. Fractieleden met een portefeuille bij deze commissie zijn: Martijn Otten en Suzanne van der Jagt.
  • Themacommissie Werk, inkomen & economie: In deze commissie worden alle onderwerpen besproken die vallen onder de raadscommissie “werk en middelenOmdat deze themacommissie volledig nieuw is, hebben we hier nog geen trekker voor. Fractieleden met een portefeuille bij deze commissie zijn: Tiny Klever, Marc Newsome en Elwin Wolters.

Wie ben jij en wat ga je doen?

Je bent uiteraard lid van de PvdA en hebt zin om je in te zetten voor de stad en de lokale sociaal-democratie. Je bent met name geïnteresseerd in de inhoud, maar weet ook hoe je met mensen van verschillende niveaus en achtergronden kan samenwerken.

De positie als trekker is voor onbepaalde tijd en is bedoeld als een duo functie. Samen met een andere trekker draag je zorg voor het opereren van de themacommissie. Taken van een trekker zijn onder andere:

• het voorbereiden van vergaderingen;
  • het regelen van de communicatie tussen leden, het bestuur en de fractie;
  • het in de gaten houden van de doelen van de commissie;
  • het faciliteren van de discussies binnen de afdeling.

Interesse?

Lijkt het jou wel wat om een thema commissie te trekken? Stel jezelf in +/-200 woorden voor en vertel ons waarom jij gezicht bent als trekker.  Mail je reactie uiterlijk zondag 9 Mei 2021 naar [email protected].

Iedereen die lid is van de afdeling Leiden kan zich melden als trekker. Het bestuur nodigt alle kandidaten uit voor een gesprek en kijkt er naar uit om samen met jou aan de slag te gaan!